Kiedy możemy myśleć o implantach?

Implant to najdoskonalszy sposób leczenia zębów i zadbania o zdrowy uśmiech. Jeżeli z różnych przyczyn utracono ząb lub nawet zęby – implanty są idealnym rozwiązaniem, bo bez znaczenia czy brakuje ci jednego, czy kilku, czy wszystkich zębów – to jesteśmy w stanie je odbudować, cennik implanty zębów – Zapraszamy do kontaktu.

Implant zębowy to sztuczny korzeń wykonany z tytanu umieszczany jest w kości wyrostka zębodołowego poprzez wkręcenie. Korona Twojego nowego zęba zostaje zamocowana na implancie na stałe. Ze względu na to, że jest ona dobierana kolorem i strukturą do Twoich zębów odróżnienie korony na implancie od własnych zębów jest praktycznie niemożliwe.

Implanty zębowe w naszym gabinecie zakładamy u osób, które z różnych powodów utraciły swoje naturalne zęby. Dlatego jeśli ktoś stracił zęby w wypadku, w wyniku zaniedbania albo z powodów uwarunkowań genetycznych, to taki ktoś może zgłosić się do nas. Trafiają do nas pacjenci, którzy mają nadal zęby mleczne (przetrwałe) mimo, że powinny już wykształcić się zęby stałe. Kiedy tzw. „mleczaki” zanikną (zresorbują się) na tyle, że przestaną spełniać swoje funkcje to trzeba je zastąpić implantami. Dzięki implantom można odbudować nie tylko brakujące zęby, ale i poczucie własnej wartości.

W Polsce zdrowe zęby ma 28% społeczeństwa

Jakie są rodzaje implantów stomatologicznych?

Decyzje o wyborze właściwego implantu podejmuje lekarz stomatolog bazując na wcześniejszym wywiadzie, w zależności od tego jaka jest kość stosujemy różne implanty. Znaczący wpływ na taki wybór ma kilka czynników, m.in. sprawdzamy najpierw czy kość jest zbita i gęsta, czy porowata i gąbczasta, czy wyrostek zębowy jest wąski i jest w nim mało kości i czy szeroki. W naszym gabinecie dzięki odpowiednim badaniom i zaawansowanemu sprzętowi jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie oszacować stan kości i idealnie dobrać implant.

Dlaczego tytan?

Implant stomatologiczny jest wykonany z tytanu, jest to materiał hypoalergiczny i biokompatybilny, dzięki swojej porowatej powierzchni łączy się z kością, która narasta na implant. Przez to, że tytan integruje się z kością stając się jego częścią nowy ząb jest stabilny i bardzo wytrzymały.

Implanty zębowe to z pewnością szansa na piękny uśmiech. To inwestycja na lata, ale pamiętajmy, że mimo to nie są one wieczne. Wymagają dbałości i higieny nawet bardziej niż naturalne zęby, zatem ich trwałość jest zależna od tego jak pacjent będzie o nie dbał. Należy stosować się do zaleceń lekarskich, jak np. odradza się palenia papierosów.

Jak się przygotować do zabiegu?

Przed zabiegiem należy przede wszystkim wyczyścić zęby, usunąć z nich kamień nazębny i tym samym pozbyć się bakterii z jamy ustnej. Najlepiej usunąć kamień ultradźwiękami a potem zęby wypiastować czyli zastosować skaling ultradźwiękowy. Należy zadbać również o to, żeby dziąsła były w dobrym stanie bez zmian chorobowych.

Pacjent chcący skorzystać z wszczepienia implantów musi zadbać o to, żeby ząb, który ma zostać zastąpiony implantem został właściwie usunięty. Sugerujemy usuwanie zęba w naszym gabinecie, ponieważ będziemy mieli pełną kontrolę nad starannością usuwanego zęba, wiemy na co zwrócić uwagę żeby nie zniszczyć kości, która jest tak cenna, możemy zaplanować przed wszczepieniem jej przebudowę czy regenerację. Przed wprowadzeniem implantu lub w tym samym czasie możemy oczyścić kość ze stanów zapalnych, przenieść nerw lub podnieść dno zatoki szczękowej.

Jakie jest ryzyko?

Zazwyczaj dwa dni przed planowanym zabiegiem implantacji, zanim podejmie się pierwsze kroki leczenia, pacjent zapraszany jest do kliniki. Podczas tej wizyty pacjent receptę na antybiotyk, środki przeciwbólowe, probiotyk oraz chlorhexydynę, które będzie przyjmował około zabiegowo. Dzięki przyjmowaniu tych środków minimalizuję się ryzyko odrzucenia implantu oraz zmniejsza się ryzyko wystąpienie opuchlizny. Zostaje przeprowadzony wywiad ogólnolekarski a dzięki możliwości przeprowadzenia badań RTG i tomografii w naszym gabinecie sprawdzamy jakość kości i jej gęstość. Dzięki wnikliwym badaniom jesteśmy w stanie w pełni zaplanować leczenie.

W momencie wprowadzania implantów pacjent jest znieczulony (miejscowo lub w razie konieczności ogólnie), po zejściu z fotela podawana jest tabletka przeciwbólowa oraz kompres chłodzący, który ma zapobiec opuchliźnie.

Przeciwwskazania

Implanty zębowe mimo, iż jest to nowoczesny i bezpieczny sposób na odbudowanie pięknego uśmiechu nie zawsze można zastosować podczas leczenia pacjenta. W przypadku kiedy pacjent nie ukończył jeszcze 18 roku życia, kiedy nie zakończył się rozwój szczęk, zabieg przesuwa się do czasu kiedy warunki pozwolą na jego wszczepienie. Cukrzyca, nadciśnienie, palenie papierosów, bardzo zła higiena jamy ustnej, nie pozwolą na zabieg. Ogólne przeciwwskazania do implantów zębowych to ciąża, nowotwór, AIDS, zaburzenia krzepnięcia krwi, próchnica.

Zalety implantów zębowych

Wciąż rosnąca popularność implantów zębowych wynika ze wzrostu świadomości pacjentów i niewątpliwych zalet tychże implantów. Implanty zębowe dają szanse na życie bez wyciąganych protez, są trwalsze niż proteza, która potrafi się złamać. Z pewnością nie ma uczucia dyskomfortu jak w przypadku protez która czasem może wypaść. Dodatkowo należy wspomnieć, że implanty zębowe zapobiegają zanikowi kości (resorpcji), co ma miejsce w przypadku utraty zębów.

Cennik - implanty zębów

Implant to odbudowa protetyczna brakującego zęba, składa się z dwóch etapów:

1. chirurgia czyli wszczepienie implantów do kości… więcej >>
  2. protetyka: to etap w którym zakładamy śrubę gojącą, kształtujemy dziąsło za jej pomocą, śruba ta trzyma… więcej >>

W zasadzie jesteśmy w stanie zrobić korony na każdym implancie z którym się pacjent do nas zgłosi, nawet nie wprowadzonym w naszej klinice, pod warunkiem dostępności elementów potrzebnych do wykonania takiej korony. Cennik implanty zębów – klinika Drebotdental w Szczecinie – zapraszamy do kontaktu umów się wizytę